veelgestelde vragen

Heeft u een vraag over onze website? Misschien vindt u hier dan het antwoord. Als u er toch niet uitkomt, neem dan contact op met het bespreekbureau.

kaartverkoop

Hoe kan ik online kaarten reserveren?

Dat leggen we u graag uit in deze pdf met stappenplan.

Waar kan ik inloggen?

Inloggen kan via 'mijn theater' en het rondje met poppetje daarnaast, rechtsboven in uw scherm. Als u eerder heeft besteld op onze website kunt u hier uw e-mailadres invullen. Via de link in de e-mailbevestiging haalt u vervolgens uw gegevens op. Heeft u nog niet eerder besteld, dan wordt u via de link in de e-mailbevestiging gevraagd uw gegevens in te vullen, waarna u kunt bestellen.

Ik krijg geen bevestigingse-mail. Hoe kan dat?

Controleer of de e-mailbevestiging in uw ongewenste e-mail zit.

Hoe kan ik via de website betalen met een Podiumcadeaukaart of Isala tegoedbon?

Voor de eerste kiest u het einde van uw bestelling bij betaalmethodes voor de optie Podiumcadeaukaart. Hier geeft u het kaartnummer en de speciale code in. Mocht er nog een restbedrag zijn, kunt u vervolgens een andere betaalmethode aanklikken. Heeft u een Isala tegoedbon, kies dan voor deze betaalmethode en vul dan de vouchercode in.

Hoe kan ik via de website een theater- of concertbon verzilveren?

Bestel uw kaarten online en print de bevestiging die u per e-mail heeft ontvangen. Vermeld hierop uw IBAN-nummer en geef de print samen met de theaterbon af bij het bespreekbureau. Of stuur beide per post op (op eigen risico). U ontvangt het geld vervolgens binnen veertien dagen op uw rekening.

Blijven voorstellingen in mijn winkelmandje en wensenlijstje staan als ik mijn computer afsluit?

Ja, als u op een later tijdstip terugkeert op onze website en u bent weer ingelogd, dan ziet u opnieuw de voorstelling(en) die u eerder in uw winkelmandje heeft geplaatst of op uw wensenlijstje heeft gezet.

Kan ik al voorstellingen in mijn winkelmandje doen als ik nog niet ben ingelogd?

Ja, dat kan. Als u de voorstelling(en) in uw winkelmandje gaat bestellen, krijgt u het verzoek uw e-mailadres in te voeren en daarna de benodigde gegevens in te vullen. Voor het begin van de kaartverkoop van het nieuwe seizoen raden wij u aan eerst in te loggen. Zo is het gemakkelijker om uw bestelling af te ronden binnen de vastgestelde sessietijd van 55 minuten.

Ik heb allemaal voorstellingen via het hartje in mijn wensenlijstje geplaatst. Waar kan ik nu mijn wensenlijstje inzien?

Als u bent ingelogd, kunt u rechtsboven op uw initialen of het rondje met poppetje klikken, in het uitklapmenu kiest u vervolgens voor wensenlijstje.

Ik ben Filmvriend. Hoe kan ik kaarten bestellen voordat andere mensen dit kunnen?

Wanneer u het Filmlidmaatschap heeft gekocht, ziet u dit op de homepage onder uw naam staan als u bent ingelogd. Bestelt u vervolgens kaarten voor een film, dan is de kortingsprijs van € 1,00 voor u zichtbaar. De normaalprijs is pas zichtbaar als de verkoop voor iedereen is begonnen.

Krijg ik korting als 65plusser of met een CJP-pas?

Nee, om de nadelige gevolgen van het coronavirus voor het theater te beperken gelden er voorlopig helaas geen kortingen voor deze groepen.

Mag mijn baby gratis mee naar een voorstelling als ik hem of haar op schoot neem?

Iedere bezoeker van het theater moet in het bezit zijn van een geldig toegangsbewijs, dus ook baby's en jonge kinderen. Dit is vanwege het maximum aantal bezoekers dat in ons theater aanwezig mag zijn. Bij eventuele overlast voor andere bezoekers kunt u verzocht worden de zaal te verlaten. ​

Mag de kinderwagen of buggy mee de zaal in?

Nee, dat mag niet. Kinderwagens en buggy's kunnen tijdens de voorstelling onder een van de trappen in de foyer worden geplaatst.

Wat moet ik doen als ik verhinderd ben?

Als u onverhoopt verhinderd bent of als u gezondheidsklachten heeft, kunt u tot 24 uur vóór een voorstelling of film uw kaarten retourneren. We brengen voor deze service € 2,50 administratiekosten per kaart in rekening. U ontvangt dan een Isala tegoedbon. Meld uw verhindering via info@isalatheater.nl en we sturen u binnen een week per e-mail de tegoedbon.

Hoe werkt het beker-retoursysteem bij dansavonden?

Glaswerk is verboden bij dansavonden, omdat het de vloer kan beschadigen. Daarom gebruiken we alleen gerecyclede plastic bekers (rPET-bekers). Het Isala Theater wil deze bekers graag apart inzamelen en recyclen en daarom moeten ze terug naar de bar. Dat willen we doen met het beker-retour-systeem en uw hulp.

Bij binnenkomst krijgt u een retourtoken (munt) van een van onze medewerkers. Deze levert u bij uw eerste bezoek aan de bar in voor een rPET-beker, waarin uw drankje wordt geserveerd. Uw lege beker kunt u vervolgens inleveren bij aankoop van een nieuw drankje of tegen een token. Bent u deze kwijtgeraakt? Dan betaalt u € 0,30 voor een nieuwe beker. Wij verzoeken u aan het eind van de avond uw beker of token bij ons in te leveren. Alvast bedankt voor de hulp!

Hoe werkt het ventilatiesysteem in het Isala Theater?

Om verspreiding van het coronavirus te voorkomen komt er nu 100% verse lucht in het gebouw via het systeem. Er wordt bij ons geen lucht gerecirculeerd: er komt schone lucht binnen en vuile lucht wordt weer afgezogen naar buiten.

secure tickets

Wat zijn secure tickets?

Voor de kaartverkoop van bepaalde voorstellingen maken we gebruik van secure tickets. Dit zijn extra veilige e-tickets die niet overdraagbaar zijn en dus ongewenste doorverkoop tegen veel te hoge prijzen tegengaan. De tickets ontvangt u niet per e-mail of per post, maar zijn te vinden in de Ticketmatic app. Door het gebruik van deze app en door de kaarten pas kort voor de voorstelling te activeren, kunnen de kaarten niet van tevoren niet worden doorverkocht. Zo betaalt iedereen een eerlijke prijs voor zijn of haar kaartje.

Hoe werkt het?
  1. Installeer de Ticketmatic App via de AppStore of de Playstore
  2. Koop kaarten via de website van het Isala Theater.
  3. Kies uw plaatsen, betaalwijze en vul uw gegevens in.
  4. Bevestig en betaal.
  5. U ontvangt een e-mailbevestiging van uw bestelling.
  6. Open de Ticketmatic app en log in met hetzelfde e-mailadres als u gebruikte bij het bestellen van de kaarten.
  7. In de Ticketmatic app vindt u de gekochte e-tickets. De scanbare toegangscodes op deze e-tickets worden zichtbaar vanaf twee uur voor aanvang.
  8. Laat de e-tickets op uw telefoon scannen door onze medewerkers bij uw bezoek aan de voorstelling.
Wie is Ticketmatic?

Ticketmatic is de software leverancier van ons ticketingsysteem.

Kan ik de kaarten aan iemand anders geven?

Nee, de kaarten zijn niet overdraagbaar. U dient zelf aanwezig te zijn bij de voorstelling. Lukt dat toch onverhoopt niet, dan kunt u dit tot aanvang van de voorstelling melden bij de kassa via info@isalatheater.nl. We brengen voor het retourneren € 2,50 administratiekosten per kaart in rekening. U ontvangt vervolgens binnen een week per e-mail een Isala tegoedbon.

Ik heb zojuist secure tickets gekocht, maar ik zie ze niet in de app staan. Wat nu?

De tickets verschijnen binnen 24 uur in de app. U kunt rechts bovenin het venster vernieuwen. Als u na 24 uur geen tickets ziet, bel dan het bespreekbureau.

Ik heb geen smartphone. Wat nu?

Heeft u zelf geen smartphone en ook niemand binnen uw gezelschap? Bel dan het bespreekbureau.

Hoe zit het met mijn privacy als ik de Ticketmatic app gebruik?

De persoonsgegevens die u verstrekt, komen alleen terecht bij het Isala Theater en worden gebruikt voor het realiseren en afhandelen van de kaartverkoop. Bekijk onze privacyverklaring voor meer details.